Leave your footprint here..


2007年11月25日星期日

一点领悟

每一次累了,我都会放下手上的功课,
踱步到窗边,往远处眺望。
心里的杂念烦恼,
都会随着视线逐步地往远处伸展,
而逐渐地从心里消除,
一点一点的,
随着外面宽阔的天空,
从我心里消失得无影无踪。

在我视线可及之处,
虽然只是一栋栋的高楼大厦和平平塌塌的住宅区,
但里面都住着和我一样的人。
不管是街上走着的,
办公室里坐着的,
抑或是拥挤马路上塞着的,
大家都一样拥有着很多烦恼吧?
为了三餐而奋斗着,
为了高薪而忙碌着,
为了他爱我而我不爱他烦恼着,
为了一题高级数学而头痛着,
为了面包与爱情之分而痛苦着,
为了友情问题而争执着,
还有更多更多,我们人类不停重复着的烦恼。

然而,烦恼是接踵而来,
但人类的韧力却有超乎想象的能耐去克服它。
自寻短见的人总说人生没有意义,
失恋的伤心人总认为没有对方地球不会再转动,
失业的人总想着自己很快饿死兼露宿街头。
虽然如此,我还是相信着,
人生的意义是自己给的。

如果你是失恋者,
看看窗外吧,
世界还很大,地球也还在转,
你的那个最真的她,
会在地球的另一端等着与你相见。

如果你是绝望了,
看看窗外吧,
有多少人在与死神搏斗着,
多么地想挽回那一丝生存下去的希望,
只为了多见家人一眼。

如果你只是失业了,
看看窗外吧,
连打扫街头的老伯都还在辛勤工作
外面的小鸟只因为喂饱了自己的孩子,
就以足够让它快乐哼唱,
凭什么你会失去了这个能力?

没有什么烦恼是解决不了的,
既然遇见了,
就是上天给你的一个考验。
天欲降大任于斯人也,
必先苦其心志,
劳其筋骨,
饿其体肤,
空乏其身,
行拂乱其所为。

愿与我亲爱的朋友共勉之。

2 条评论:

匿名 说...

Wow, it's my first time seeing your blog with such optimistic entry... =P

Truthfully, I occasionally share the same enthusiasm as you, however, if we view the world in that perspective, isn't everything beautiful? Yes. But in reality, life is bounded by plenty of extraneous variables that we simply couldn't ignore, such as the fact that if you are jobless, what else can you do to survive? Meager income is to be expected of, is there satisfaction?

Anyway, if you need any optimism, i'll be there for you. :D

小煮妇 说...

haha..thanks for your sharing. Yeah i und how cruel the reality is, but we as human sure can overcome it by many ways.
I'm rarely being so optimistic le, juz support me la:p